Promovare online prin Google Adwords

SEM - Promovare online prin Google Adwords

 

Ce este Google Adwords

Google Adwords este o platforma de publicitate online care permite afisarea mesajelor publicitare atat in motoarele de cautare (propriu al Google si cele partenere) cat si pe diferite alte site-uri care sunt inrolate in reteaua de display a lui Google. Daca in cazul site-urilor din reteaua de display anunturile pot apare contra unei sume platita catre Google, in cazul motoarelor de cautare este posibila listarea unui site si fara plata pentru aceasta listare, insa intr-o zona specifica a paginii. Pentru a intelege mai bine cum functioneaza publicitatea platita in cazul motoarelor de cautare (de exemplu Google) detaliem mai jos cateva aspecte importante.
 

Ce ofera motoarele de cautare

  • listarea organica (gratuita in sensul ca un site nu plateste nimic motorului de cautare pentru a fi listat, dar exista insa costuri de optimizare SEO - Search Engine Oprimization - pe care un site le va plati, in general, unui tert). Aceasta listare are la baza criterii destul de complexe de ierarhizare a site-urilor, criterii care, in general, nu sunt cunoscute cu certitudine si in totalitate (in sensul ca nu se pot cunoaste cu certitudine modalitatile prin care anumite criterii pot influenta pozitia unui site in top);
  • listarea bazata pe anunturi platite. Aceasta listare presupune plata pentru anunturile care apar in motoarele de cautare. In general anunturile pot fi platite la click si din acest motiv sistemul de afisare se mai numeste sistem PPC (Pay per Click). Criteriile de afisare sunt cunoscute, insa afisarea, si deci ierarhizarea, anunturilor se face in urma unei licitatii la care participa toate site-urile care isi fac publicitate pe acelasi cuvant cheie. Anunturile platite apar in zone specifice in motorul de cautare Google.

 

Ce ofera reteaua de display Google

Site-urile din reteaua de display Google ofera spatii in care pot apare anunturi sub forma de text sau de imagini. Aparitia anuntului dumneavoastra pe aceste site-uri este conditionata de setarile realizate pentru definirea contextului in care va apar anunturile. Aceasta inseamna ca sa pot controla pe ce site-uri sa apara sau sa nu apara anunturile printr-o selectie tematica (de exemplu site-uri despre fashion) sau printr-o selectie specifica (de exemplu pe site-urile x, y, z etc.). De asemenea, se poate alege, atunci cand sunt mai multe, si locul din pagina site-ului respectiv unde sa apara anunturile dumneavoastra.

Ce costuri sunt implicate

Din punct de vedere financiar, sunt doua componente de baza: bugetul alocat pentru afisarea anunturilor (pe care, de regula, il platiti dumneavoastra direct la Google) si bugetul pentru agentia noastra, care acopera activitatile descrise in partea dreapta a paginii. Bugetul alocat lui Google il veti plati cu o frecventa si la o valoare pe care o alegeti dumneavoastra in functie de obiectivele stabilite pentru campanie avand insa grija ca anunturile sa fie afisate. Bugetul catre agentia noastra va fi format din taxa de setup a unei campanii – setup fee – (care se plateste o singura data la crearea campaniei), din plati periodice (lunare) pentru activitatea care se desfasoara in mod curent si continuu (urmarirea si optimizarea campaniei) si, atunci cand este cazul si doar prin stabilirea impreuna a acestui lucru, din taxa de succes – success fee – pentru atingerea unor obiective clare si comensurabile, ambitioase, atipice pentru desfasurarea curenta a unei campanii (de exemplu se doreste ca o campanie de lichidare integrala a unui stoc, intr-un interval scurt de timp, sa fie desfasurata exclusiv prin mijloace online).
 

Pentru a beneficia de avantajele incontestabile oferite de Google Adwords nu trebuie decat sa ne  contactati.

 

 

Avantaje Google Adwords

  • control direct asupra anuntului (in timp real, acesta fiind conceput de utilizatorul sistemului Adwords). Noi ne vom ocupa de (re)scrierea anunturilor pentru dumneavoastra;
  • moment de aparitie controlabil. Platforma Adwords permite setarea intervalelor orare si a zilelor in care anunturile se afiseaza. Aceste setari le vom face noi pentru dumneavoastra pe baza unor analize ale performantelor campaniilor;
  • durata de aparitie controlabila. Campaniile create pot avea un moment de inceput si un moment de sfarsit. De asemenea, prin stabilirea unor parametrii de consum ai bugetului zilnic, se poate controla si durata de aparitie zilnica a unui anunt. Astfel, se va putea controla bugetul lunar alocat publicitatii online prin Google Adwords. Setarea parametrilor necesari pentru un consum optim al bugetului lunar va fi realizata de noi.
  • context de aparitie (afisare) controlabil. Este foarte important de retinut ca un anunt se afiseaza doar daca un “cautator” introduce un cuvant / expresie cheie in motorul de cautare, cuvant / expresie cheie care a fost anterior asociat cu acel anunt. De asemenea, in cazul retelei de display Google, se pot chiar alege site-urile pe care sa apara anunturile si chiar ce vizitatori ai acelor site-uri vor vedea anuntul (pe baza unor date demografice sau comportamentale). Parametrii care sunt necesari pentru controlarea contextului in care apare un anunt vor fi setati de noi.
  • mesajul anuntului este controlabil 100%. in orice moment, chiar daca a inceput derularea unei campanii, se poate modifica anuntul care apare pentru un anumit cuvant cheie cautat. Exista insa niste reguli care trebuie respectate la redactarea anunturilor iar de acest lucru ne vom ocupa noi.
  • pagina de destinatie optimizabila in functie de rezultatele campaniei de anunturi. Odata ce un vizitator da click pe anunt, acesta va fi directionat intr-o pagina a site-ului promovat, pagina numita “Pagina de destinatie” (Landing page). Aceasta joaca un rol important in reusita unei campanii pentru ca ea ar trebui sa determine vizitatorul sa faca actiunile pentru care a dat click pe anunt (sa cumpere un produs, sa se aboneze la un newsletter, etc). Optimizarea acestei pagini presupune interventii asupra acesteia astfel incat rata de conversie sa fie cat mai mare. De optimizarea acestei pagini corelata cu campania ne vom ocupa noi.
  • modalitate de masurare a performantelor campaniei. Platforma Google Adwords pune la dispozitia utilizatorilor ei instrumente cu ajutorul carora se pot masura diferiti indicatori de performanta ai unei campanii. Astfel, se pot genera rapoarte cu evolutiile anumitor parametrii care vor fi considerati de importanta majora pentru reusita campaniei. De asemenea, utilizand instrumentele puse la dispozitie de platforma Google Adwords se pot ajusta parametrii unei campanii astfel incat sa se identifice oportunitati de promovare si modalitati de imbunatatire a modului de consum a bugetului alocat. Vom realiza si va vom pune la dispozitie periodic rapoarte de performanta a campaniilor si vom lua deciziile de optimizare a campaniei in functie de aceste rapoarte.
  • control asupra bugetelor de publicitate. Prin Google Adwords nu exista un buget minim sau maxim. Se pot derula campanii pentru orice sume alocate anunturilor. Singura lucru de care trebuie tinut cont este ca rezultatele campaniilor trebuie asteptate in raport cu sumele investite. Noi va putem consilia in aceasta problema si vom putea gasi impreuna atat bugetul de pornire cat si bugetul curent de lucru.
  • identificarea pattern-urilor comportamentale ale potentialilor clienti. Pattern-urile (modelele) comportamentale ale potentialilor clienti pot fi identificate in functie de modul cum interactioneaza acestia cu componentele campaniilor (anuntul, landing page-ul, pozitia anuntului in pagina, etc). In acest fel se va putea identifica ce aspect si sub ce forma trebuie modificat astfel incat performanta unei campanii sa fie cea asteptata. Pentru acest lucru este necesara o urmarire indeaproape a modului cum decurge campania si a datelor statistice iar de acest lucru ne vom ocupa noi.
  • aparitie imediata in motorul de cautare Google. Imediat ce se porneste campania, anunturile se vor afisa in reteaua Google daca exista buget alocat si daca anunturile respecta conditiile de eligibilitate. Noi vom avea grija ca aceste conditii de eligibilitate sa fie indeplinite.
  • efectele produse de campanii pot fi imediate. Pentru ca este posibila controlarea pozitiei in care apare un anunt prin setarea in mod corespunzatoare a parametrilor necesari si prin alocarea unui buget suficient, anunturile pot apare chiar in top si in acest fel sunt foarte usor de reperat de catre persoanele interesate de oferta promovata prin anunt. Prin urmare, acestea vor da click si in acest fel vor ajunge pe site-ul dumneavoastra de unde vor putea achizitiona produsele sau serviciile pe care le oferiti. Setarile parametrilor care permit unui anunt sa fie in top vor fi realizate de catre noi.

 

romana
english
col_header
empty